سلام؛

اگر شما فردی هستید که به تازگی دانشجو شده اید و برای تحصیل قصد عزیمت به شهر دیگری دارید یا از نزدیکان شما چنین تصمیمی گرفته است قطعا این مطلب میتواند برایتان مفید باشد.

بنده علی دهقانی به آخرین صفحات دوران دانشجوئی دوره ی کارشناسی رسیدم و لازم دانستم برخی نکات مربوط به زندگی خوابگاهی و اقلام ضروری آن را بیان کنم. لازم است این نکته را بیان نمایم که دوره ی مفید و قابل اهمیت زندگی شما همین زیستن در خوابگاه است و شاید بتوان گفت این زندگی خوابگاهیست که شما را میپروراند و به شما درس میدهد نه دانشگاه و علوم گاها بی فایده و منسوخ شده اش.پس اگر میخواهید دوران خوبی را تجربه کنید با افراد سازگار باشید و افراد خوبی را برای ادامه ی زندگی در کنارخود برگزینید چرا که در این دوران به همان میزان که میتوا نابود شد میتوان به رشد و تعالی رسید،فقط باید چشم هایتان را باز کنید و بدانید چه میخواهید.

از این نکات که بگذریم به ضروریات یک زندگی راحت در محیط خوابگاه دانشجویی خواهیم رسید.

فلاسک

چای

لیوان شیشه ای

نبات

قهوه

کتری

و داروهای گیاهی میتواند هم دم و همراه تمام لحظات شما باشد پس در انتخاب آنها دقت نمائید.

بالش

پتو

ملحفه ی تمیز

تشک(در صورتیکه خوابگاه در اختیار شما قرار نمیدهد) نیز برای خواب شما بسیار حائز اهمیت است و پیشنهاد میکنم حتی الامکان برای میهمانان احتمالی خود نیز یک پتو در نظر بگیرید چراکه اکثرا در اتاق میهمان هایی دارید که قطعا شب را با شما سپری خواهند کرد.

رنده

صافی

چاقوی تیز

اسکاچ

مایع ظرفشوئی

نمک و فلفل سیاه نیز در هر صورت حتی اگر هیچ موقع آشپزی نکرده باشید مورد نیاز است چرا که هم غذاهای خوابگاه نیاز به فراوری دارد هم خودتان مجبورید گاهی دست به پخت و پز بزنید.

پودر لباسشویی

قرص سرماخوردگی

چسب زخم

بتادین

باند

نخ

سوزن

سنجاق قفلی

نخ شیرینی

چسب نواری پهن

ناخن گیر

گیره کاغذی

رخت آویز

اتو

تشت

سشوار

صابون

مسکواک

خمیردندان

حوله

شامپو و...نیز جز وسایل بهداشتی محسوب میشود که بسیار به کارتان می آید.

سجاده

مهر

تسبیح

قرآن و نهج البلاغه و ادعیه را نیز بسیار توصیه میکنم چرا که تنها خداست که همیشه با ماست و مایه ی آرامش خیال است.

زیرسیگاری

 قلیان

 زغال

عرق

 فندک و ...نیز از جمله وسایلیست که در خوابگاه به وفور یافت میشود و مرد آن است که بتواند خود را در برابر آنها حفظ کند و به هر بهانه ای خود را آلوده نکند.شکست عشقی، مناظره ی سیاسی،تعارض اخلاقی و اجتماعی، کم خوابی شب امتحان،اعصاب خردی و دلتنگی برای همه هست اما همین موارد شما را مرد میدان میکند نه دود سیگار و گل و قلیان .

پارچه تمیز

دستمال کاغذی

واکس کفش

کفش ورزشی و کفش مجلسی

پای انسان قلب دوم بدن اوست و طبق مطالعات روانشناسی انجام شده، اولین نقطه ای که در دیدار افراد مورد توجه قرار میگیرد کفشهاست،پس در حفظ و نگهداری کفشهای خود جدی باشید.

خودکار

لپت تاپ(نرم افزار word ،photoshop،powerpointو...)

آنتن آنالوگ(جهت تماشای آفلاین تلویزیون)

موس

اسپیکر بلوتوث

پاوربانک

و شلوارک نخی نیز در هرحال بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و میتوان گفت این موارد جزء لاینفک زندگی دانشجوست.

البسه ی زیر و رو مخصوص فصل و تیپ مورد نظرتان(اگر در مراسم دانشگاه حضور فعال دارید کت شلوار و شال و پیراهن سفید و مشکی لازم است)

ادکلن  و اسپری

و همچنین ساعت از لوازمیست که حتما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در نهایت آرزومندم بهترین لحظات در زندگی، امید ، انگیزه روزافزون و پیشرفت و تعالی نصیب تمامی جوانانی که با نیت خیر و چشم انداز نیک قدم در عرصه ی دانشگاه وعلم میگذارند، شود.

 

یاحق